SEO wat is het?
SEO is de Engelse afkorting van Search engine optimization en komt voort uit de online marketing. Het is een term dat aanduid de website voor de zoekmachines te optimaliseren zoals Google, Yahoo, Baidu en BING. De term is erg algemeen omdat het opgesplitst kan worden in twee categorieën namelijk: ON page optimalisatie en OFF page optimalisatie.
On page optimalisatie is een term die gebruikt wordt om de website zodanig te optimaliseren dat de deze beter vindbaar wordt. Dit kan door meer dan 200 factoren te checken waar de zoekmachines naar kijken zoals: ALT teksten, H1, H2 tags, goede content, afbeeldingen, video’s, pagespeed enz. Wanneer je de checklist af hebt gewerkt dan zou je kunnen zeggen dat deze klaar is om gevonden te worden. Ook het schrijven van goede content is van essentieel belang. Wanneer de content zodanig is geschreven dat het wordt herkend als professioneel, dan heeft dat een hoge waarde.
Off page optimalisatie is een term die men gebruikt om de autoriteit van een website weer te geven. Vroeger en tot op heden wordt er nog steeds veel waarde gehecht aan mond tot mond reclame. Hoe meer mensen over je bedrijf praat hoe beter het is. Online werkt dat ook zo. Je kunt dit verkrijgen doordat mensen een hyperlink naar je website plaatsen. Hierdoor ziet Google dat er online veel gepraat wordt en dat er een hoge activiteit omtrent de naam van jouw plaatsvind.
Hoe kan je SEO toepassen?
Om deze vraag beter te begrijpen moeten we teruggaan naar de oorsprong van Google. Google is opgericht door Larry page en hij bedacht een formule om de waarde van een website te bepalen. Hoe meer links er vanuit externe websites naar een specifieke website werd geplaatst hoe hoger de waarde werd ingeschaald en hoe hoger de score werd. Hier werd echter al vrij snel misbruik van gemaakt doordat er tientallen onnatuurlijke links en zelfs spamlinks werden gebruikt om een website te boosten. De pagerank is inmiddels een interne formule en niet meer zichtbaar gemaakt. Echter leunt Google nog wel op een dergelijk systeem en geldt het tot op zekere hoogte nog steeds dat het belangrijk is dat er online over je bedrijf wordt gepraat in de vorm van Mentions, blogs, hyperlinks, partnerlinks, social media links en directorys. Het liefst zijn dat natuurlijk links die organisch en spontaan worden geplaatst. Een SEO bureau kan dit echter ook stimuleren door websites waar ze mee samenwerken te vragen deze links naar een specifieke website te plaatsen. Dit wordt in online marketing termen ook wel linkbuilden genoemd.
Kwalitatieve content voor SEO
Wanneer je als bedrijf er bovenuit wilt springen is het belangrijk om goede kwalitatieve content te genereren. Content die waarde toevoegt aan het verhaal dat je wilt vertellen of dienst een product die je wilt verkopen. Goed geschreven content, kwalitatieve afbeeldingen en hoogwaardige videos waarbij de de zoekvraag wordt beantwoord is in het huidige tijdperk enorm belangrijk. Niet alleen voor de zoekmachines, maar juist ook voor Google E-E-A-T . Bezoekers hechten veel waarde aan een snel geladen website en content die hun verder helpt met hun zoektocht. Zorg als bedrijf dan ook voor unieke content die er professioneel uitziet en vermijd stockfoto’s/video’s om jouw bedrijf onder de aandacht te brengen. Mensen maar ook zoekmachines herkennen algemene, nietszeggende foto’s waardoor je al snel met 1-0 achterstaat. Laat ons als SEO bureau content creatie uit handen nemen. Met ons team van specialisten zijn we dagelijks bezig met het maken van bedrijfsvideo’s, schieten van drone video’s en het nemen van hoogwaardige foto’s.